Distopia Na Cultura De Massa: Netflix E A Série 3%

Distopia Na Cultura De Massa: Netflix E A Série 3%

Author Santos, Amanda Ferreira Autor UNIFESP Google Scholar
Advisor Jorge, Marina Soler Autor UNIFESP Google Scholar
Institution Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Graduate program História Da Arte
Abstract The Year Is 2011. In Youtube, A Pilot Episode Appears, For A Brazilian Series With An Innovative Theme: In A Future And Dualized Brazil, Young People From The Less Fortunate Side, When They Turn 20 Years Old, They Have A One And Only Chance To Gain A Place In The Favored Society Of The Offshore, Where They"Ll Have Access To Technology And Comfort For The Rest Of Their Lives. However, Only 3 Percent Of The Candidates Succeed. With A Dystopian But Contemporary Theme, It Was Highlighted By Being The First All-Brazilian Production By Netflix, Conquering Fans From Around The Globe As Well. This Dissertation, Divided In Two Parts, Tries To Determine The Elements That Compose The Series, From The Importance Of The Streaming Services To The Change In The Relationship Between Spectator And Tv, Through The Establishment Of Netflix In Brazil And, Consequently, The Decision To Make 3% A Part Of Its Worldwide Catalog, To Study Its Narrative Elements, Its Cinematography And, Of Course, To Make A Comparison With The 2011"S

Em 2011, Surge No Youtube Um Episódio Piloto Para Uma Série Nacional, Com Um Tema Inovador: Em Um Brasil Futuro E Dualizado, Os Jovens Do Lado Menos Favorecido, Ao Completarem 20 Anos, Têm A Única Chance De Conquistar Um Lugar Na Sociedade Favorecida Do Maralto, Onde Terão Acesso A Tecnologia E Conforto Para O Resto De Suas Vidas. No Entanto, Apenas 3% Dos Candidatos Conseguem. Com Um Tema Distópico, Mas Contemporâneo, Teve Seu Destaque Por Ser A Primeira Produção Totalmente Brasileira Da Netflix, Conquistando Também Fãs Pelo Mundo. A Presente Dissertação, Dividida Em Duas Partes, Procura Determinar Os Elementos Que Compõem A Série, Desde A Importância Do Serviço De Streaming Para A Mudança Na Relação Entre Espectador E Tv, Passando Pelo Estabelecimento Da Netflix No Brasil E, Consequentemente, A Escolha De 3% Para Compor Seu Catálogo Mundial, Para Estudarmos Seus Elementos Narrativos, Seu Espaço Cinematográfico E, Claro, Fazer Uma Comparação Com O Piloto De 2011.
Keywords Dystopia
Production Design
Science Fiction
Architecture
Audiovisual
Distopia
Direção De Arte
Ficção Científica
Arquitetura
Audiovisual
Language Portuguese
Date 2018-04-26
Research area Instituições, Discursos E Alteridade
Knowledge area Lingüística, Letras E Artes
Publisher Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Origin https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=6356758
Access rights Open access Open Access
Type Dissertation
URI https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52736

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Name: 2018-0678.pdf
Size: 8.702Mb
Format: PDF
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