Comparação Do Desenvolvimento Socioemocional De Pré-Escolares Nascidos Pré-Termo E/Ou Com Baixo Peso Com Crianças Nascidas A Termo

Comparação Do Desenvolvimento Socioemocional De Pré-Escolares Nascidos Pré-Termo E/Ou Com Baixo Peso Com Crianças Nascidas A Termo

Author Scattolin, Monica Ayres De Araujo Autor UNIFESP Google Scholar
Advisor Rosario, Maria Conceicao Do Autor UNIFESP Google Scholar
Institution Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Graduate program Psiquiatria E Psicologia Médica
Abstract Introduction: Socioemotional Competence Acts As A Protective Factor For Difficulties In Childhood And Adult Life, Minimizing The Effects Of Potential Risk Factors And Preventing The Appearance Of Major Behavior And Emotional Problems. Preschool Children Born Premature And/Or Low Weight Are At Risk For Socio-Emotional Impairments. Objectives: To Compare The Socioemotional Development (Sed) Of Preschool Children Born Preterm With Children Born At Term And To Investigate The Impact Of Risk Factors During Gestation, Delivery And First Years Of Life On The Sed. Methodology: Primary Caregivers Of A Representative Sample Of 4 And 5 Year Old Children Enrolled In Embu Das Artes Public Schools Were Interviewed From May To November 2016. Demographic, Birth, Newborn, Medical History And Milestones Acquisition Data Were Collected And Caregivers Answered The Social-Emotional & Stages Questionnaires-2 (Asq:Se-2). To Assess Associations Between Categorical Variables We Used Pearson Chi-Square Tests And Comparisons Of Average

Introdução: A Competência Socioemocional Age Como Fator Protetor Para As Dificuldades Na Infância E Vida Adulta, Minimizando O Efeito De Potenciais Estressores E Prevenindo O Aparecimento De Dificuldades Comportamentais E Emocionais Graves Crianças Pré-Escolares Nascidas Prematuras E/Ou Baixo Peso São Um Grupo De Risco Para Alterações No Desenvolvimento Socioemocional (Dse). Objetivos: Comparar O Dse De Crianças Pré-Escolares Nascidas Pré-Termo Com Crianças Nascidas A Termo E Investigar O Impacto De Fatores De Risco Durante A Gestação, Parto E Primeiros Anos De Vida No Dse. Metodologia: Cuidadores Principais De Uma Amostra Representativa De Crianças De 4 E 5 Anos Matriculadas Nas Escolas Públicas De Embu Das Artes Foram Entrevistados No Período De Maio A Novembro De 2016 Quanto A Informações Sociodemográficas, De Parto, Neonatal, História Médica E De Aquisições Neuropsicomotoras E Responderam Ao Instrumento Ages & Stages Questionnaires Social-Emotional-2 (Asq:Se-2). Para A Avaliação De Associações Entre As Va
Keywords Prematurity, Socioemotional Development, Preschoolers, Risk Factors, Child Development
Prematuridade, Desenvolvimento Socioemocional, Pré-Escolares, Estudo Epidemiológico
Language Portuguese
Date 2018-03-02
Research area Psiquiatria Da Infância E Adolescência
Knowledge area Ciências Da Saúde
Publisher Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Origin https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=6315772
Access rights Closed access
Type Dissertation
URI https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52640

Show full item record




File

File Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Search


Browse

Statistics

My Account