Comparação De Três Métodos De Ensino Em Ventilação Mecânica Na Emergência Para Alunos De Medicina Do Último Ano De Graduação.

Comparação De Três Métodos De Ensino Em Ventilação Mecânica Na Emergência Para Alunos De Medicina Do Último Ano De Graduação.

Author Tallo, Fernando Sabia Autor UNIFESP Google Scholar
Advisor Abib, Simone De Campos Vieira Autor UNIFESP Google Scholar
Institution Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Graduate program Ciência Cirúrgica Interdisciplinar
Abstract Introduction: Mechanical Ventilation Is An Intervention Of High Morbidity And Mortality, High Cost And Complexity, Required In Many Hospital Departments With Physicians Who Are Not Specialists In Its Practice. There Are Few Studies About Mechanical Ventilation Teaching Strategies And Their Impact On The Competence Acquisition For Training Physicians, Or Even For Those Who Work In The Emergency Room. Objective: To Evaluate The Knowledge Acquired On Mechanical Ventilation, And Its Retention In Students Of The Last Year Of Medical School, Comparing Three Teaching Methods. Methods: This Is A Multicenter Controlled Randomized Trial With 334 Sixth-Year Medical Students, Which Assessed Three Teaching Strategies: Realistic Simulation, Case-Based Learning, And Online Tutorial Method. The Students Were Randomly Assigned To Three Training Groups: Simulation, Case, Tutorial, And A Control. Afterwards, All The Groups Were Evaluated By A Validated Questionnaire; After A 6-Month Follow-Up, Knowledge Retention Was Evaluated

Introdução: A Ventilação Mecânica É Uma Intervenção De Elevada Morbimortalidade, Alto Custo E Complexidade, Exigida Em Muitos Setores Do Hospital Com Médicos Não Especialistas Em Sua Prática. Existem Poucos Estudos Sobre As Estratégias De Ensino Da Ventilação Mecânica E Seu Impacto Na Aquisição De Competência Para Médicos Em Treinamento, Ou Mesmo Para Aqueles Que Trabalham Na Emergência. Objetivo: Avaliar O Conhecimento Adquirido Em Ventilação Mecânica E Sua Retenção Em Alunos Do Último Ano Da Graduação Médica, Comparando Três Métodos De Ensino. Métodos: Trata-Se De Ensaio Randomizado Controlado Multicêntrico Com 334 Alunos De Medicina Do Sexto Ano, Que Avaliou Três Estratégias De Ensino: Simulação Realística, Aprendizado Baseado Em Caso Clínico E Método Tutorial On-Line. Os Alunos Foram Aleatoriamente Dispostos Em Três Grupos De Treinamento: Simulação, Caso, Tutorial, E Um Controle. Depois, Todos Os Grupos Foram Avaliados Por Um Questionário Validado E Após Seguimento De 6 Meses Foi Avaliada A Retenção De Co
Keywords Education Medical
Artificial Respiration
Simulation Training
Educação Médica
Respiração Artificial
Treinamento Por Simulação
Language Portuguese
Date 2018-12-20
Research area Projeto Isolado
Knowledge area Ciências Da Saúde
Publisher Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Extent 75 p.
Origin https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=6620776
Access rights Closed access
Type Thesis
URI https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52430

Show full item record




File

File Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Search


Browse

Statistics

My Account